Aktiviteter fra uge 8

Mandage

Tirsdage

Onsdage

Torsdage

Fredage

kl. 15.00 til 16.00

Badminton i Arenaen

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 14.30.

Afhentning ved Varmestuen kl. 14.45

kl. 13.00 til 14.00

Svømning i HG 

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 12.30.

Afhentning ved Varmestuen kl. 12.40

kl. 09.00 til 10.00

Squash Mosevej 12

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 12.30.

Afhentning ved Varmestuen kl. 12.40

hentnin kl. 09.00 til 10.00

Squash Mosevej 12

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 12.30.

Afhentning ved Varmestuen kl. 12.40.

kl. 16.30 til 19.00

Fodbold på Kildemarksskolen

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 16.00

Afhentning ved Varmestuen kl. 16.15

kl. 15.00 til 16.00

Badminton i Arenaen

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 14.30

Afhentning ved Varmestuen kl. 14.15

kl. 10.30 til 12.00

Yoga på Omøvej 6A

Tilmelding til instruktør Elin på tlf.nr.: 2136 9440

Tilmelding til instruktør Elin på tlf.nr.: 2136

9440

kl. 16.30 til 19.00

Fodbold på Kildemarksskolen

Afhentning ved Forsorgshjemmet kl. 16.00

Afhentning ved Varmestuen  kl. 16.15

Svømning

Hvad er det:

Hvad er det:

Svømningen foregår i vand og kan udføres på mange måder. Det er ikke et krav, at man kan alle svømmestile – hundesvømning kan også bruges.

Svømning er skånsomt for muskler, led og knogler, da vandet bærer store dele af din kropsvægt. Derfor er denne træningsform også oplagt for dig, der ikke er i stand til at cykle og løbe. Svømning er både godt for din styrke og din kondition, fordi du bevæger hele kroppen under vand. Lugten af klor er en gratis sidegevinst.

Husk badetøj og håndklæde.

Zumba

Hvad er det:

Hvad er det:

Kort sagt er Zumba en trænings- eller danseform, der er stærkt inspireret af det gode gamle aerobic og bevægelser fra de latinamerikanske danse-stilarter.

Den høje intensitet bidrager til træning af dit kredsløb og din kondition. Derudover har det betydning for koordination og rytme. Dans føles ikke som træning, når musikken først spiller!

Husk tøj du kan bevæge dig i.

Yoga

Hvad er det:

Hvad er det:

Yoga er en 5000 år gammel træningsform for krop og sind. For nogen kan det virke lidt hokus pokus og mystisk, men grundlæggende set består yoga blot af et katalog af øvelser i roligt tempo, der bidrager til kontrol af blandt andet åndedrættet.

Yogaen kan nedsætte forhøjet blodtryk og øge din lunge- og åndedrætskapacitet. Yoga har desuden en evne til at skabe ro i krop og sind samt give dig en følelse af at bruge dit åndedræt på nye måder. Og så er det desuden dejligt afslappende!

Husk behageligt tøj og vand.

Fælles gåture

Hvad er det:

Gang er vores mest basale måde at komme rundt omkring på. I forhold til motion og samvær, er det en enkel og overkommelig måde at forbedre sin sundhed og få rørt sig på. Gåture i naturen bidrager også positivt til sindet og humøret.

Gåturene kan være med til at styrke hjertet, reducere stress, give dig ro i sindet og gøre dine tanker klarere.

Husk gode sko og tøj efter det danske vejr.

Indoor Biking

Indoor Biking er kort og godt cykling indenfor på stationære cykler. Træningen foregår under ledelse af en instruktør og musik, der motiverer en til at opretholde gejsten under cyklingen.

Indoor Biking er rigtig god konditionstræning pga. den høje intensitet. Derudover kan det, for nogen, være motiverende med en instruktør, der regner med, at du giver den gas.

Husk sportstøj og cykelsko (Cykelsko kan du låne)

Squash

Hvad er det:

Squash er et ketcherspil i familie med badminton og tennis. I squash skal du dog ikke have bolden over nettet, men skal i stedet skyde bolden op ad én af de fire vægge på banen.

Squash er et oplagt valg for dig, der elsker og bliver motiveret af konkurrenceaspektet. Derudover kan squash bidrage til øget smidighed, kondition og udholdenhed.

Husk sportstøj, gode sko og en squash buddy at spille mod.

Badminton

Hvad er det:

Badminton er en ketchersport, hvor formålet er at skyde en fjerbold over et net. Fjerbolden skydes frem og tilbage mellem dig og din modstander.

Badminton nedsætter risikoen for mange livsstilsygdomme, styrker dine knogler og gør dig glad, fordi du gør noget aktivt og sjovt sammen med andre.

Sportstøj og en ketcher (men den kan du låne!)

Styrketræning

Hvad er det:

Styrketræning handler dybest set om at udsætte dine muskler for belastning, så de styrkes og muskelmassen vokser. Styrketræning er også meget andet end bodybuilding, som oftest forbindes med ordet. Du behøver ikke bruge maskiner og tunge vægte, da træning med din egen kropsvægt fungerer lige så godt.

Styrketræning øger din muskelstyrke og din udholdenhed. Derudover har styrketræningen en god effekt på dit hjertes helbred og din livskvalitet helt generelt.

Husk sportstøj/sko, vand og et lille håndklæde.